Wednesday, March 4, 2009

Perfect

thanx liyana for this.... =)

Sahabatku an-nisa', sahabatku ar-rijal..
Aku mengasihimu LILLAHI TA'ALA
Lantaran itu dengarlah sedikit pesan ikhlasku LILLAHI TA'ALA
Manusia mana yang mampu hidup tanpa cinta?
Bercinta tak salah tetapi letakkan cintamu kepadaNya yang hakiki
Dan engkau kan merasa cinta manusia..

Sedikit cuma..
Andai Dia yang engkau dahului, engkau takkan gelisah
Andai dia tidak mengirim sebarang SMS
Andai suaranya tidak didengar walau teknologi di depan mata
Engkau tidak kan rindu Andai sehari tidak bersua,
Engkau tidak kan kecewa andai dia terlupa mengatakan 'I love U'

Kerana engkau percaya
DIA yang terbaik..
Lantaran DIA yang terbaik, DIA akan menentukan yang terbaik untukmu
Dan andai dia yang terbaik untukmu, DIA akan satukan juga hatimu dengan hatinya.

Dan itulah sahaja melalui PERNIKAHAN..
Dan itulah yang terbaik buat kalian
Kalau ada jodoh tak ke mana..

Yakinlah!
Adakah benar engkau meyakini takdirNya?
Maafkan aku teman, bicaraku penuh ketegasan
Aku tidak membencimu, tetapi aku membenci munkar itu
Dan kerana aku takutkan api yang menjunam itu, aku menegur yang mana mampu
Kerana aku takut andai aku tidak menegurmu, kita kan sama-sama meredah lautan api..
Yang terlalu pedih, yang terlalu seksa, yang terlalu AZAB!!!
Na'uzubillah min zalik..
Sama-samalah teman,
Pagarilah imanmu agar si iman itu tidak terlepas
Cintailah DIA kerana DIAlah penjaga iman kita..

Yakinlah dengan DIA..
Serahkanlah segalanya pada DIA..
Kerana
DIA tahu yang terbaik sedangkan kita tidak..





No comments: