Thursday, August 28, 2008

Hari ini dan Semalam

today im gonna write this blog in full malay words. Layannn...

Hari ini saya sangat sedih. Sebabnya? Saya pun kurang pasti. Mungkin saya tidak patut terlalu mengikut hati. Tapi, biarlah saya sendiri melayan perasaan ini. Bukannya mengganggu orang lain pun kan?? Saya bosan melayan kerenah manusia yang bermacam ragam. Kadang-kadang selalu cakap yang tidak serupa bikin. Saya benci orang yang hipokrit dan tidak jujur terutamanya pada saya. Minggu depan saya akan memulakan hidup baru. Harap saya dapat tinggalkan semua perkara yang remeh-temeh yang seringkali merumitkan otak saya ini. Terlupa saya. Minggu depan juga sudah masuk bulan Ramadhan. Bulan yang begitu ditunggu-tunggu oleh semua umat Islam. Harap-harap tahun ini saya dapat puasa penuh (harapan yang tidak pasti semestinya..faham-faham sajalah =P) Azam saya Ramadhan kali ini, seperti tahun lepas, semoga saya dapat mengkhatamkan Al-Quran. InsyaAllah =)
Oklah, cukup dulu sampai sini entri dalam bahasa ibunda saya. Semoga anda yang membaca tidak menggelakkan saya walaupun banyak ayat yang ditulis agak kelakar bunyinya =P
salam ~

2 comments:

Lily Satrina ® said...

Hari ini dan semalam? Bukankah kita patut melupakan hari semalam dan teruskan hari ini tanpa ingat pada hari semalam? sebab hari ini akan kita tinggalkan juga..biarlah mereka, dengan ragam mereka..bodohlah kita jika kita melayan perasaan untuk perkara remeh begitu..oh, ramadhan datang lagi kali ini, sahabat..jadi saya ingin ucapkan selamat Berpuasa dan harapan saya agar kehidupan baru mu itu nanti penuh dengan warna warni..biarlah ada calit hitam putih sedikit, itulah namanya kehidupan..
hahahhaahh..best giler tulis macam ni kan??
sayang awak, selamat berpuasa!! saya tgh breastfeeding Lily, so kena ganti puasa lah nampaknya. InsyaAllah nak khatam juga bulan ni..
Salam sayang dr kami sekeluarga..Minta maaf zahir dan batin ya??
kisses x

♥MALIN♥ said...

kadang2 susah nak elak dari tak terfikir utk perkara yg emeh-temeh tu ...hmm... Only god knows..

Selamat Berpuasa for your family keyh dear!

Jaga Lily molek2.biar die sampai tembam.hikhik